*** Безплатна доставка до офис на Еконт или Спиди за поръчки над 150 лева *** *** 10% отстъпка от вашата първа поръчка с код: Първа10 ***

Как да предпазим мозъка и паметта си от пълзящо разпадане (Алцхаймер и Деменция)?

Какво да направя?

 

Това е един от най-честите въпроси, които хората си задават в живота. Колкото по-възрастни, толкова по-често. Това започва с намаляваща памет. Отивате в другата стая и докато стигнете до нея, вече сте забравили за какво сте тръгнали. Последният етап се нарича Алцхаймер и Деменция - две свързани заболявания. В световен мащаб се изразходват почти 300 милиарда евро за справяне с този проблем, но той не се предотвратява.

 

Поддържане на мозъка в добра форма и гъвкавост

 

Ако проявите инициатива обаче, можете да направите много, за да запазите доброто функциониране на мозъка си в напреднала възраст. При това трябва да вземете предвид следните точки:

 

1. Повишената концентрация на хормона на стреса кортизол разрушава синапсите в мозъка. Всеки, който дълго време е страдал от стрес в професионалния си живот, едва ли ще позволи на внуците си да го бият по памет от учтивост в напреднала възраст. Тъй като почти не забелязвате повишения хормон на стреса, съветвам да проверявате хормоните в мозъка веднъж годишно. Предимството: ако съотношението на водещите хормони в мозъка е нарушено, мозъчният метаболизъм може да бъде оптимизира отново, което от своя страна ни помага да подобрим работоспособността си и да се чувстваме леки в живота с много енергия и устрем. Ако водещите хормони допамин (стимул) и серотонин (настроение) се произвеждат в достатъчна степен, кортизолът така или иначе няма шанс. Прост хормонален тест със слюнка, който можете да направите и в уюта на собствения си дом, дава яснота в тази област.

 

2. Освен това трябва да се грижите за редовни и достатъчни физически упражнения, защото така убивате три заека с един куршум. Първо, раздвижването на краката създава нова мрежа от мозъчни клетки и по този начин подобрява паметта. За щастие мозъчните клетки могат да се свързват отново през целия живот, ако създадем подходящите стимули. Второ, бавното движение за издръжливост намалява хормона на стреса. И трето, упражненията за издръжливост изгарят мазнините в кръвта и по този начин предотвратяват отлагането на холестерол в кръвоносните съдове на сърцето и мозъка.

 

3. Важно е също така да се избегне образуването на т.нар. гликирани протеини. Това са захаросани протеини, които след това стават нефункционални. Резултатът е постепенно намаляване на работоспособността както на тялото, така и на мозъка. Ето защо захарта и въглехидратите трябва да се консумират много пестеливо. За съжаление, случаят е точно обратният: преди 150 години годишната консумация на захар е била четири килограма на глава от населението. Днес сме на 70 килограма!

 

Обобщение:

  • Измери (кръвни изследвания)

  • Оптимизирай (отстрани дефицитите на есенциални вещества)

  • Движи се (разграждане на кортизола и изгаряне на излишните мазнини)

  • Храни се генетично правилно (палео диета)

 

По-кратко и ясно не мага да го опиша! Който има уши да чува :)

 

И не забравяйте, здравето е лична отговорност и силата е във вашите ръце!

 

Поздрави :)

Георги Терзиев

Оставяне на коментар

Имайте предвид, че коментарите трябва да бъдат одобрени, преди да се публикуват