*** Безплатна доставка до офис на Еконт или Спиди за поръчки над 150 лева *** *** 10% отстъпка от вашата първа поръчка с код: Първа10 ***

Обичате ли ядки?

 

Трябва, защото те удължават живота Ви!

 

Учени от Норвегия, Великобритания и САЩ оценяват 29 проучвания за благоприятното въздействие на ядките върху здравето.

 

Техните резултати ясно говорят за дневната дажба от ядки, която трябва да бъде поне една шепа.

 

Според техните изчисления дневна порция ядки от 28 грама намалява риска от следните заболявания:

 

  • Коронарна болест на сърцето: 24%

  • Инсулт: 11%

  • Сърдечно-съдово заболяване: 19%

  • Рак: 18%

  • Обща смъртност: 19%

 

Учените екстраполират цялата информация и приемат, че през 2013 г. 4,4 милиона души по света са починали преждевременно, защото са консумирали по-малко от 20 грама ядки на ден.

 

Трябва тези цифри да потънат в съзнанието ви.

 

Особено полезни са:

 

  • Бадеми,

  • Орехи,

  • Лешници

 

както и Бразилски орехи, Американски орех и Макадамия, въпреки че последните три не идват от Европа.

 

Фъстъците и Кашуто не принадлежат към ботаническата група на ядките. Фъстъците са бобови растения, а Кашуто принадлежи към семейство костилкови. Въпреки това те имат благоприятни за здравето ефекти.

 

Много хора обаче са алергични към Фъстъци, както и към Лешници. Това се изразява в изтръпване на устата, кожни обриви или затруднено дишане. В допълнение към алергиите, някои хора реагират с непоносимост към Фъстъци. Механизмът е различен от този при алергиите. Непоносимостта се проявява чрез болки в корема, храносмилателни проблеми или метеоризъм.

 

От друга страна, Кашуто има високо съдържание на въглехидрати. То е многократно по-високо от това на истинските ядки. Затова Кашуто трябва да се консумира само в много малки количества - ако изобщо се консумира.

 

Въпреки че не принадлежат към ботаническата група на ядките, Кестените също са много полезни.

 

Аз лично консумирам всеки ден по една шепа смес от Орехи, Лешници и Бадеми. Дали вие също ще го правите, решете сами.

 

И не забравяйте, здравето е лична отговорност и силата е във вашите ръце!

 

Поздрави :)

Георги Терзиев

 

Източник: Aune, D., Keum, N., Giovannucci, E. et al. Nut consumption and risk of cardiovascular disease, total cancer, all-cause and cause-specific mortality: a systematic review and dose-response meta-analysis of prospective studies. BMC Med; 2016:14, 207.

Оставяне на коментар

Имайте предвид, че коментарите трябва да бъдат одобрени, преди да се публикуват