*** Безплатна доставка до офис на Еконт или Спиди за поръчки над 150 лева *** *** 10% отстъпка от вашата първа поръчка с код: Първа10 ***

От стрес до депресия и обратно!

Първо сте стресирани в продължение на седмици, после изпадате в дупка, в депресия. След това лежите на дивана, без да можете да се мотивирате за нищо. Стресът вероятно е основният рисков фактор за депресия. Наред с други, разбира се, като възпалителни реакции в мозъка или липса на хранителни вещества. Как са свързани стресът и депресията?

 

Когато сте подложени на стрес в продължение на седмици, нивата на Кортизол са повишени. Хормонът на стреса. Много от хората на, които помагам се учудват на високите си нива на Кортизол. Те не се чувстват толкова напрегнати. Е, човек свиква с много неща. Кръвните показатели разкриват какво наистина се случва с вас.

 

Повишеното ниво на Кортизол активира ензим. Той се нарича МАО-А и разгражда Серотонина.

 

Колкото повече е стресът, толкова по-високо е нивото на Кортизола и толкова по-активен е този ензим. Той разгражда Серотонина твърде бързо. В резултат на това нивото на Серотонин рязко спада. Без Серотонин радостта, лекотата изчезват. Тогава сте в депресия, в дупка.

 

За да предотвратите това, можете да направите две неща:

 

1. Намаляване на Кортизола.

 

Най-ефективният начин да намалите нивото на Кортизол е с бавно бяганe. С ежедневни дълги пробези. Медитацията също помага. Медитацията е добре да се прави ежедневно. Седенето и медитирането, когато ви се прииска, за съжаление, не помага. Направете го рутинно, всяка сутрин и всяка вечер. Съсредоточете се в продължение на 10 или 20 минути върху празна дума, например ИАМОН. Повтаряйте го. Без прекъсване. Основният трик е повторението. Щом забележите, че мислите ви вече не са заети с ИАМОН, че се отклонявате... върнете се. Обратно към иамон, иамон, иамон ....

 

2. Увеличете производството на Серотонин.

 

Би трябвало да знаете как да увеличите производството на Серотонин, ако редовно четете тези новини. В случай, че ви се е изплъзнало, ето го отново: с Триптофан, с Фолиева киселина, Желязо, Витамини В3 и В6, с Калций, Магнезий и Витамин С. Изходният материал е аминокиселината Триптофан. Витамините и минералите са необходими за превръщането на Триптофана в Серотонин.

 

Знаeте ли нивата на есенциалните вещества в кръвта ви? Достатъчно високи ли са нивата на Фолиева киселина и Калций? Какво ще кажете за нивата на Магнезий?

 

Внимание: Добре е да знаете, че продължителният стрес, продължителното повишено ниво на Кортизол може да изтощи организма. Тогава нивото на кортизол става необичайно ниско, т.е. под 100 ng/ml ... точно както при напълно спокойни хора. Объркващо. Добре е да се определи нивото на противника, на Тестостерона (свободен!, т.е. активен!). Ако той също е нисък, това е индикация за постоянен стрес.

 

Кратка рецепта:

 

  1. L-Триптофан forever young – 6 капсули преди лягане

  2. Цинк на капсули forever young – 2х1

  3. Магнезиев цитрат forever young – 2х1

  4. Мултивитамини forever young Vitamineral 32 – 2х1

 

След няколко седмици ще се почуствате ....... сами ще разберете :)

 

И не забравяйте, здравето е лична отговорност и силата е във вашите раце!

 

Поздрави :)

Георги Терзиев

Оставяне на коментар

Имайте предвид, че коментарите трябва да бъдат одобрени, преди да се публикуват