*** Безплатна доставка до офис на Еконт или Спиди за поръчки над 150 лева *** *** 10% отстъпка от вашата първа поръчка с код: Първа10 ***

Колко висок е рискът от калциране на кръвоносните Ви съдове?

Освен липсата на физически упражнения и наднорменото тегло, гените също подпомагат артериосклерозата. Ако нямате никакви рискови фактори, спокойно можете да доживеете до 120 години.

 

Калцификацията на съдовете (атеросклероза) и последствията от нея - инфаркти и инсулти - причиняват смъртта на 50 % от хората в индустриализираните страни. Достатъчна причина да разгледаме по-отблизо причините. Какво можете да направите сами, за да го предотвратите? Артериосклерозата е многофакторен процес. Това означава, че има много причини и рискови фактори, които насърчават и ускоряват калцификацията на съдовете. Ако нямате рискови фактори, можете спокойно да доживеете до 120 години.

Повишените нива на липидите в кръвта, кръвното налягане, кръвната захар, пикочната киселина, никотинът, затлъстяването и липсата на физически упражнения са по-известните причини. Не толкова известни, но не по-малко вредни са генетично обусловените рискови фактори като хомоцистеин и липопротеин (а). Нито една от тези характеристики не се измерва при рутинни прегледи. Особено ако в семейство е имало няколко случая на инфаркт и инсулт, съветвам да се определят тези параметри в кръвта. Защото и тук важи правилото: опасността се разпознава, опасността се предотвратява. Нивото на хомоцистеин не трябва да надвишава 10 микромола на литър (μmol/l), в противен случай рискът от калцификация рязко се увеличава. Внимание: Ако кръвта престои твърде дълго, преди да бъде изследвана от лекаря или в лабораторията, тази стойност ще се повиши до фалшиво положителна. Това означава, че е посочен риск, който не съществува. В този случай кръвната стойност може да се изследва директно в лабораторията, като се заобиколи семейният лекар. Ако стойността е повишена, съветвам хората да приемат всеки ден високи дози Витамин В Комплекс с Фолиева киселина. Доказано е, че това води до намаляване на хомоцистеина.

 

Хранете се здравословно, не пушете

 

Ако липопротеин(а) в кръвта е повишен над 30 милиграма на децилитър (mg/dl), можете да противодействате на това с по-високи нива на витамини от група В и допълнителен Витамин С - около пет грама на ден. Запомнете: рисковите фактори не се сумират, а се умножават. Можете да имате въшки или бълхи - или въшки и бълхи. След това трябва да спрете да пушите, да правите ежедневни упражнения и да коригирате диетата си.

По принцип омега-6 мазнините подпомагат калцификацията - това са предимно животински мазнини. Но хидрогенираните растителни мазнини, като маргарин също не са толкова полезни за здравето, колкото рекламите искат да ни убедят. Маргаринът е много по-вреден от маслото - а това не е съвсем здравословно за кръвоносните ни съдове. В Израел, където еврейските закони за хранене забраняват съвместната обработка на месо с млечни продукти, маслото се заменя с маргарин, произведен от слънчогледово олио.

Това доведе до т.н. "израелския парадокс": Израелците имат най-ниските нива на холестерол от всички западни страни, но пък са с най-високи нива на сърдечни пристъпи и затлъстяване.

Омега-3 мазнините предпазват съдовете, а не ги увреждат. Ето защо храната трябва да е богата на добри масла, а също и на мазна морска риба. Сьомгата, скумрията или херингата трябва да присъстват в менюто по-често, отколкото кордон бльо, шницел или свинско кокалче. Все още сравнително неизвестен е фактът, че 90 % от изядената плодова захар (фруктоза) се превръща директно в мазнини. Ето защо плодовете, които днес са толкова сладки и разбира се всички храни и напитки, подсладени с фруктоза, ни се представа в съвсем различна светлина. Моят съвет е да ги избягвате!

 

И не забравяйте, здравето е лична отговорност и силата е във вашите ръце!

 

Поздрави :)

Георги Терзиев

Оставяне на коментар

Имайте предвид, че коментарите трябва да бъдат одобрени, преди да се публикуват