*** Безплатна доставка до офис на Еконт или Спиди за поръчки над 150 лева *** *** 10% отстъпка от вашата първа поръчка с код: Първа10 ***

Триптофан - Кратък преглед

Тъй като организмът ни не може да произвежда сам аминокиселината Триптофан, а трябва да я приема с храната, тя се нарича незаменима.

 

Триптофанът е необходим за изграждането на много човешки протеини. Той е съставна част на мускулите, но също така и на различни ензими.

 

Освен това Триптофанът е изходният материал за Серотонин. Този тъканен хормон регулира, наред с други неща, много функции на сърдечносъдовата система, особено кръвното налягане. В различните тъкани обаче Серотонинът може да има различно въздействие върху кръвоносните съдове. Това е свързано с намиращите се там рецептори, с които хормонът се свързва, за да задейства определени сигнални процеси. По този начин Серотонинът стимулира свиването на кръвоносните съдове в бъбреците и белите дробове, докато ги разширява в мускулите. Триптофанът ускорява заздравяването на рани и съсирването на кръвта, а хормонът има положителен ефект и върху чревната подвижност.

 

Серотонинът има и различни функции като вещество, което изпраща съобщения в мозъка. Тъй като има повдигащо настроението действие и влияе положително на емоциите, той се нарича още хормон на щастието.

 

Тъй като Мелатонинът на свой ред се образува от Серотонин, Триптофанът също е изходна суровина за този важен хормон.

 

Производството на Мелатонин се потиска от дневната светлина, така че той се произвежда през нощта в концентрации, които са около десет пъти по-високи.

Затова най-важната му задача е да регулира ритъма на сън и бодърстване.

 

Триптофанът е и прекурсор (провитамин) на Витамин В3 - никотинова киселина. Той участва в метаболизма на протеините и въглехидратите, както и на мазнините. Витамин В3 играе важна роля и за формирането на косата и мускулите. Като НАД (амид аденин динуклеотид на никотиновата киселина) той е важен коензим, който участва в много окислително-редукционни реакции в метаболизма.

 

Месото, млечните продукти, рибата, но също и 🌰 ядките, бобовите растения, 🍫 шоколадът и 🍌 бананите са много богати на Триптофан.

 

Недостигът му може да доведе до отпадналост и дори до депресия.

 

В излишък обаче Триптофанът може да доведе до сънливост, поради което се използва и като сънотворно (до момента не съм попадал на такъв случай, повечето хора имат сериозен недостиг).

Добре е да не гадаем. Измерете нивото на Триптофан в кръвта и го оптимизирайте за да спите като бебе и да се чувствате щастливи.

 

Аз лично приемам по 6 капсули L-Триптофан forever young всеки ден преди сън.

 

И не забравяйте, здравето е лична отговорност и силата е във вашите ръце!

 

Поздрави :)

Георги Терзиев

Оставяне на коментар

Имайте предвид, че коментарите трябва да бъдат одобрени, преди да се публикуват