*** Безплатна доставка до офис на Еконт или Спиди за поръчки над 150 лева *** *** 10% отстъпка от вашата първа поръчка с код: Първа10 ***

Пикова костна маса и Остеопорозата!

Пиковата костна маса (Peak Bone Mass (PBM)) е максималната костна плътност, която човек ще достигне през живота си. При жените възрастта за достигане на максимална костна маса е в началото на 20-те години, а при мъжете - малко под 30 години. След преминаването на този пик, костната плътност намалява непрекъснато. Две неща са много важни тук. Първо: Какъв е моят PBM при моя индивидуален максимум? Второ, колко бързо се разрушават костите ми след това? Би било много лошо да започнете с ниска РВМ и след това, тя да намалее рязко. Тогава съществува и риска от остеопороза. Когато се появи остеопороза, корабът е отплавал много по-рано, отколкото е трябвало.

 

Основното вещество от което се изграждат костите е протеина. Едва след това идват калцият и фосфатът. Опитът ми показва, че калцият в кръвта всъщност се увеличава, когато костите отслабват. Това е така, защото при остеопороза се отделя калций.

 

За да бъдат костите здрави, първо трябва да осигурим високи нива на белтъчини в кръвта. Това подпомага телесните процеси на изграждане на костите в организма. Освен това за изграждането на костите са необходими два основни стимула: първо, гравитацията, на която сме изложени автоматично. При астронавтите в космоса обаче загубата на костна маса неизбежно се случва далеч от гравитацията. Вторият ключов стимул е движението. Диванът не спомага за стабилни кости!

 

Според няколко проучвания бифосфонатите, които медицината обича да предписва, изглежда по-скоро нарушават, отколкото подобряват образуването на костите в дългосрочен план.

Ето защо се уверявам, че хората на които помагам имат високо ниво на протеини в кръвта и винаги достатъчно Витамин D3 и K2.

 

Витамин D и Витамин К2 са отборни играчи. Витамин D увеличава усвояването на калция в червата, а Витамин К2 хваща калция и го транспортира там където му е мястото, в костите, зъбите и т.н...

 

Добре е човек да си отговори на следните въпроси:

 

  1. Какво е вашето ниво на общ протеин в кръвта?

  2. Консумирате ли достатъчно протеин?

  3. Приемате ли достатъчно Витамин D?

  4. Приемате ли достатъчно Витамин К2?

  5. Движете ли се достатъчно?

 

Нали ви става ясно, че остеопорозата не ни е дадена от господ, а ние сами си я причиняваме!

Аз лично:

 

Мислите ли, че ще се разболея от остеопороза? Отговора е НЕ!!!

 

И не забравяйте, здравето е лична отговорност и силата е във вашите ръце!

 

Поздрави :)

Георги Терзиев

Оставяне на коментар

Имайте предвид, че коментарите трябва да бъдат одобрени, преди да се публикуват